Üyelik Girişi
ANA MENÜ
Site Haritası
ATATÜRK KÖŞESİ

TEST ÇÖZ

tiyatro

meb haberler
2017-2018 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI 6.SINIFLAR PROJE KONULARI

TÜRKÇE  PROJE  GÖREVİ

İçerik Düzeyi

Sınıf Düzeyi

Beklenen Performans

Değerlendirme

 Projenin Son Teslim Tarihi

Türkçe

  Ortaokul

Yaratıcı düşünme

Araştırma yapma

 Eleştirel düşünme

Problem çözme

Karar verme

 Yorumlama

İfade edebilme

İletişim kurma

Bilgi teknolojilerini kullanma

Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma

Dereceli puanlama anahtarı

09.04.2018

 

        

          Sevgili Öğrenciler,

Sizden aşağıdaki proje ödevi olabilecek konuları dikkatle okumanız, bunlardan bir tanesini seçmeniz  ve  seçtiğiniz konuyla ilgili araştırma yaparak çalışmanızı  verilen süre içerisinde tamamlamanız  istenmektedir.

Çalışmanızı   hazırlarken;

  1. Yönergeleri dikkatle okuyunuz.
  2. Öğretmeninize hangi konuyu aldığınızı bildiriniz.
  3. Teknolojik   aletlerden mümkün olduğunca faydalanmanız hem sizin için hem de bu ödevi inceleme fırsatı olacak olan arkadaşlarınız için eğlenceli olmasını sağlamış olacaksınız. (Dijital fotoğraf makinesi, tarayıcı, bilgisayar vb.)
  4. 4.      Aşağıda yer alan projeler dışında başka projeler de yapabilirsiniz.

 

PROJE KONULARI

  1. 1.      Şiir kitabı hazırlama

a) Kendinizi sınırlamadan hayaller kurun.

b) Anne sevgisi ,baba sevgisi , kardeş sevgisi , ağaç , sevgisi hayvan sevgisi , kitap sevgisi veya sizin seçtiğiniz bir konuda  şiirler yazın.

c) Her konudan bir şiir yazılacak. Şiirlerin toplamı en az altı tane olmalı.

d) Şiirlerinize uygun başlıklar seçiniz.

e) Tasarladığınız şiirleri önce karalama kâğıdına yazın. Noktalama işaretlerini, yazım kurallarını kontrol ederek gerekli düzeltmeleri yapın.

f) Taslağın son şeklini küçük boy defter sayfalarına veya yarım A4 kağıtlarına yazınız. Yazılar el ile düzgün ve okunaklı bir şekilde yazılacak.

g) Anlatımlarınızda fotoğraf, resim vb. görselleri, özellikle kendi yaptığınız resimleri kullanın.

h) Bir kitapta yer alan bütün bölümleri oluşturunuz. (Kapak, içindekiler, önsöz, şiirler)

Önsöz bu çalışmayı nasıl yaptığınızı ve çalışma ile ilgili düşüncelerinizi anlatan en fazla bir sayfalık yazıdır.

i) Çalışmanıza kapak yapın ve üzerine uygun bir kitap adı yazın. Kendi adınızı da yazmayı unutmayın.

  1. 2.      Deyimlerden oluşan bir kitapçık hazırlama

a) Kitabınızda kullanacağınız deyimleri  belirleyiniz.

b) Seçtiğiniz deyimleri açıklayan hikayeler, şiirler, metinler, resimler, karikatürler bularak çalışmanızı zenginleştiriniz. Kendiniz de çizim yapabilirsiniz.

c) Çalışmanızı bir kitap haline dönüştürünüz.

d) Kapak tasarımını istediğiniz gibi yapabilirsiniz.

e) Önsöz bu çalışmayı nasıl yaptığınızı ve çalışma ile ilgili düşüncelerinizi anlatan en fazla bir sayfalık yazıdır.

  1. 3.      Atasözlerinden oluşan bir kitapçık hazırlama

a) Kitabınızda kullanacağınız atasözlerini  belirleyiniz.

b) Seçtiğiniz atasözlerini açıklayan hikayeler, şiirler, metinler, resimler, karikatürler bularak çalışmanızı zenginleştiriniz. Kendiniz de çizim yapabilirsiniz.

c) Çalışmanızı bir kitap haline dönüştürünüz.

d) Bir kitapta yer alan bütün bölümleri oluşturunuz. (Kapak, içindekiler, önsöz, atasözleri)

Önsöz bu çalışmayı nasıl yaptığınızı ve çalışma ile ilgili düşüncelerinizi anlatan en fazla bir sayfalık yazıdır.

Kapak tasarımını istediğiniz gibi yapabilirsiniz.

 

  1. 4.      Bilinen bir masalı günümüze uyarlama

a) Okuduğunuz bir  masalın adını belirleyin.

b) Kahramanlarını belirleyin. Kendinizi sınırlamadan hayaller kurun. Bu kahramanları kullanarak  günümüze uyarlayın  ve yeni bir masal yazın.

c) Bu masalı oluştururken farklı olasılıklar düşünmeye çalışın. Senaryonuzun  özgün olmasına dikkat edin.

d) Çalışmanıza kapak yapınız ve üzerine senaryonuzun  adını yazınız. Kendi adınızı da  yazmayı unutmayın.

e) Anlatımlarınızda fotoğraf, rsim özellikle kendi yaptığınız resimler vb. görselleri kullanın. Çalışmanızı üç boyutlu yaparak  farklılıklar yaratabilirsiniz.

 

  1. 5.      Anı kitapçığı hazırlama

a) Anı yazı türüyle ilgili  kaynakları (kitap, gazete,dergi,internet,vb.) inceleyin.

b) Geçmişte yaşadığınız önemli olayları hatırlayın. En az dört tanesini seçin. (Dilerseniz anısını yazacağınız kişileri tespit ediniz. Tespit ettiğiniz kişilerin anılarını dinleyerek not alınız.)

c) Olayları oluş sırasına göre yazın. Olayları anlatırken duygu ve düşüncelerinizle zenginleştirin.

d) Olayların kahramanlarını belirtin. Anısını aldığınız kişileri kendi sayfasında kısaca tanıtınız. İsterse fotoğrafını koyabilirsiniz.

e) Noktalama işaretlerini, yazım kurallarını kontrol ederek gerekli düzeltmeleri yapın.

f) Bir kitapta yer alan bütün bölümleri oluşturunuz. (Kapak, içindekiler, önsöz, anılar)

Önsöz bu çalışmayı nasıl yaptığınızı ve çalışma ile ilgili düşüncelerinizi anlatan en fazla bir sayfalık yazıdır.

Çalışmanıza kapak yaparak üzerine uygun bir kitap adı yazın. Kendi adınızı da yazmayı unutmayın.

g) Anıları konusuna göre resimleyebilirsiniz. Örneğin ağaçla ilgili bir anı ise ağaç resmi koyabilirsiniz.

Anlatımlarınızda fotoğraf, resim özellikle kendi yaptığınız resimler vb. görselleri kullanın.

 

  1. 6.      Yaratıcı bir hikaye ya da yaratıcı bir masal yazma

a) Okuduğunuz hikâye veya masal kitaplarını hatırlayın.

b) Okuduklarınızı göz önünde bulundurarak kafanızda bir konu belirleyin. Bu konuya ilişkin bir

masal ya da bir hikâye senaryosu kurgulayın. Kendinizi sınırlamadan hayaller kurun. Senaryonuzun  özgün olmasına dikkat edin.

c) Masalınızın  ya da hikayenizin ana fikrini  belirleyin.

d) Tasarılarınızı öykü  ya da masal yazı türüne uygun  planlayın

e) Kahramanlarınızı belirleyin.

f ) Notlarınızı gözden  geçirerek  metninizi  oluşturunuz.

g) Olayları belirli bir sıraya koyun. Serim, düğüm ve çözüm planına uygun bir şekilde yazın.

h) Dil ve anlatım yönünden ilgi çekici ve akıcı olmasına özen gösterin.

i) Tasarladığınız özeti önce karalama kâğıdına yazın. Noktalama işaretlerini, yazım kurallarını kontrol ederek gerekli düzeltmeleri yapın.

j) Taslağın son şeklini küçük boy defter sayfalarına veya yarım A4 kağıtlarına yazınız. Yazılar el ile düzgün ve okunaklı bir şekilde yazılacak ve en az dört sayfa olacaktır.

k) Çalışmanıza kapak yapın ve üzerine uygun  bulduğunuz adı yazın. Kendi adınızı da yazmayı unutmayın.

l) Anlatımlarınızda fotoğraf, görseller, özellikle kendi yaptığınız resimler vb. kullanın. Çalışmanızı üç boyutlu yaparak da farklılıklar yaratabilirsiniz.

 

  1. 7.      Türkçe dersi  konularından biri hakkında  çalışma

a) Türkçe dersinde bu yıl işlenen bir konuyu seçin.

b) Konuyu kitap, dergi, internet vb. kaynakları kullanarak araştırıp okuyun.

c) Yaptığınız taramalardan sonuçlar çıkararak  bunları yazıya hazırlayın.

d) Anlatımlarınızda fotoğraf, görseller, özellikle kendi yaptığınız resimler vb. kullanın.

 

  1. 8.      Deyim veya atasözünü karikatürlerle anlatma

a) En az beş tane deyim veya atasözünü belirleyin.

b) Kendinizi sınırlamadan hayaller kurun.

c) Tasarılarınızı karikatür tekniğini kullanarak anlatın.

d) Karikatürlerinizi Görsel Sanatlar öğretmeninize göstererek görüşler isteyin.

 

  1. 9.      Merak edilen bir ilin tanıtımını yapma

a) Merak ettiğiniz ilin tarihi, turistlik özelliklerini doğal güzelliklerini, yöresel kültür özelliklerini ( yemek, efsane vs.) belirleyin.

b) Beğendiğiniz resim veya fotoğrafları belirleyin.

c) Bilgisayar çıktısı şeklinde yapmayın.

d) Yazılarınızı mürekkepli kalemle, okunaklı bir şekilde yazın.

 

  1. 10.  Noktalama işaretleri arasında geçen bir diyalog hazırlama

a) Noktalama işaretleri hakkında araştırma yapın.

b) Kendinizi sınırlamadan hayaller kurun.

c) Tasarılarınızı  planlayın, yazıya geçirin.(Yazınız diyalog şeklinde olacak.)

d) Anlatımlarınızda fotoğraf, görseller, özellikle kendi yaptığınız resimler vb. kullanın.

 

  1. 11.  Nasrettin Hoca fıkralarını canlandırma

a) Hoca’nın yaşam öyküsünü ve fıkralarını araştırarak yazıları görsel materyallerle destekleyerek düzenleyin.

b) Nasrettin Hoca fıkralarından 3 tane seçin ve seçtiğiniz fıkraları sınıfta arkadaşınızla sergileyin.

c) Hazırlamış olduğunuz  metni tam olarak ezberlemeli  ve  sık sık bir araya gelerek prova yapılmalıdır.

d) Oyunda kullanacağınız malzemeler ve kıyafetler tam olarak temin edilmelidir.

e) Projenizi sınıfta oynamak üzere zamanında hazır olun.

f) Sınıfı tiyatro sahnesine dönüştürebilirsiniz.

 

  1. 12.  Dergi hazırlama (Grup çalışması)

a) Bir konu belirleyin.

b) Kaynakları tarayarak  yazılar, şiirler özellikle görsel materyaller edinin.

c) Konuyla ilgili bir köşe yazısı hazırlayın.

d) Materyalleri derginizde nerede, ne şekilde kullanacağınızı tasarlayın.

 

  1. 13.  Noktalama işaretleri ve kullanıldığı yerler

a) Kitap, dergi ,internet,vb. kaynakları araştırıp okuyunuz.

b) Yaptığınız taramalardan sonuçlar çıkararak  bunları  yazıya hazırlayın.

c) Arkadaşlarınızın bu konuyu daha iyi öğrenmeleri için çözüm önerileri getirin.

d) Çözüm önerilerinizi sunuma hazırlayın.

 

  1. 14.  Yazım yanlışı yapılan kelimelerin tespit edilmesi

a) Kitap, dergi, internet,vb. kaynaklarda  yazım kurallarını  araştırıp okuyun.

b) Kitap, gazete, dergi, tv. , tabela, afiş, vb. yerlerde yazım yanlışı yapılan kelimeleri  belirleyin.

c) Görsel ve işitsel materyallerle çalışmanızı destekleyin.

 

  1. 15.  Çevredeki tabelalarda yazım yanlışlarının tespit edilmesi

a) Kitap, dergi, internet,vb. kaynaklarda  tabelalarda yazım kurallarını  araştırıp okuyun.

b) Tabelalarda yazım yanlışı yapılan kelimeleri belirleyin ve çektiğiniz fotoğraflarla  çalışmanızı destekleyin.

 

  1. 16.  Dilimize yabancı dillerden giren kelimelerin tespiti

a) Dilimizin kirlenmesi ile ilgili kitap ve gazeteleri araştırıp okuyunuz.

b) Gazete, dergi, tv. , tabela, afiş, vb. yerlerde  kullanılan yabancı  kelimeleri belirleyiniz.

c) Dilimizi yabancı kelimelerden arındırmak için çözüm önerileri getiriniz.

d) Çözüm önerilerinizi sunuma hazırlayınız.

 

  1. 17.  Pano hazırlama (Grup çalışması)

a) Öğrenciler belirli gün ve haftalar başta olmak üzere ilgilerini çeken konuları belirleyecek.

b) Belirlenen konu ile ilgili makale, deneme, anı, fıkra, şiir, fotoğraf, resim vs. ile görsel ağırlıklı  pano düzenlenecek.

 

  1. 18.  Bir tiyatro oyunu yazma (Grup çalışması)

a) Bir süre etrafınızdaki olayları gözlemleyip not alın.

b) Tanıdığınız insanların başlarından geçen olayları dinleyip not alın.

c) Kendi yaşantınızda sizi en çok etkileyen olayları düşünün ve not alın.

d) Notlarınızı gözden geçirerek en uygun konuyu tespit edin.

e) Oyununuzun ana fikrini belirleyin.

f) Oyununuzu serim, düğüm ve çözüm planına uygun ve diyaloglar şeklinde yazınız.

g) Canlandıracağınız oyunu yazarken yazım kurallarına ve noktalamaya dikkat edin.

h) Çalışmanızı yaparken taslaklarınızı aralıklarla öğretmeninize getirip gösterin.

I) Oyunun yazma işi bittikten sonra rol dağılımını yapın. Rollerin ezberlenmesini sağlayın. Öncelikle grubunuzdaki arkadaşlarınızla oyunu canlandırın.

j) Oyununuza uygun kostümler giyebilirsiniz.

k) Oyununuzu canlandırmak üzere öğretmeninizle birlikte gün belirleyip sunumunuzu yapınız.

 

  1. 19.  Kukla tiyatrosu hazırlama (Grup çalışması)

a) Kukla tiyatrosu hakkında araştırma yapınız.

b) Araştırmalarınızda önemli gördüğünüz bilgileri not alınız.

c) Yapacağınız kukla karakterlerini belirleyip kuklalarınızı yapın.

d) Kukla  tiyatronuz için en uygun konuyu ve ana fikri  tespit edin.

e) Canlandıracağınız oyunu yazarken yazım kurallarına ve noktalamaya dikkat edin.

f) Oyunun yazma işi bittikten sonra rol dağılımını yapın. Rollerin ezberlenmesini sağlayın. Öncelikle grubunuzdaki arkadaşlarınızla oyunu canlandırın.

g) Oyununuzu serim, düğüm ve çözüm planına uygun ve diyaloglar şeklinde yazınız.

h) Kukla tiyatronuz için dekor gerekli ise dekorunuzu düzenleyin.

I) Oyununuzu canlandırmak üzere öğretmeninizle birlikte gün belirleyip sunumunuzu yapınız.

 

  1. 20.  Okunan bir kitabın tanıtılması

a) Size önerilen kitaplardan birini seçin, okuyun.

b) Kitap incelemesi yapın.

Olayın özeti

Olaydaki kişiler/Kişilerin fiziksel ve ruhsal özellikleri /Asıl kişiler (kahramanlar) /Yardımcı kişiler (kahramanlar)

Olayın geçtiği yer

Olayın meydana geldiği zaman
Anlamı bilinmeyen sözcüklerin ve sözcük gruplarının anlamını belirleme

Kitabın eleştirisi(olumlu ve olumsuz) yapılacak.

      Yazarın hayatı, sanatı ve eserleri hakkında kısa bilgi

c) Konuyla ilgili çeşitli resim ve fotoğraflar kullanabilirsiniz.

d) Kitap sınıftaki diğer öğrencilere tanıtılacak.

  1. 21.  Şiir dinletisi (Grup çalışması)

a) Şiir dinletisi hakkında bilgi edinmek için araştırma yapılacak.

b) Şiirler seçilecek.

c) Şiirlere uygun müzik belirlenecek.

c) Şiirler müzik eşliğinde uygun görseller ile sınıftaki diğer öğrencilere sunulacak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FEVZİ ÖZBEY ORTAOKULU

2017-2018  EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI  TÜRKÇE DERSİ PROJE YÖNERGESİ

                                     

   Projenin veriliş tarihi:  … /…/2017                       Projenin teslim tarihi: 16/04/2018                               

  

      Sevgili Öğrenciler,

      Sizden Türkçe dersi ile ilgili bir proje yapmanız istenmektedir. Projeniz sizin araştırma yapma, araştırdıklarını uygulama, bilgileri düzenleme, bir ürün ortaya koyma, yaratıcı düşünme gibi yeteneklerinizi geliştirmeniz için imkan sağlayacaktır.

      Size çeşitli proje örnekleri sunarak veya sizin önerileriniz doğrultusunda proje konunuzu belirledik. Her proje için uygulanacak adımları aşağıya sıraladık. Belirlediğimiz proje konusu doğrultusunda aşağıdaki yönergeyi takip etmeniz ve projenizi oluşturmanız gerekiyor.

 

 

  1. Proje konunuzu belirleyiniz.

          Proje konusu: ................................................................................................................

  1. Projenizin amacını belirleyiniz.
  2. Projenize uygun araştırma çalışma planı yapınız.
  3. Projenizin ihtiyaç listesini çıkarınız.
  4. Hangi kaynaklardan yararlanacağınızı tespit ediniz.
  5. Dokümanlarınızı oluşturunuz. Topladığınız yazılı ve görsel dokümanları düzenleyiniz.        

      (Çalışmanızı özellikle görsel materyallerle destekleyin.)

  1. Yazılı ve görsel unsurların birbirleriyle bağlantılı olmasını sağlayınız.
  2. Projenizi oluştururken özgün (size ait düşünceler) olmaya, yaratıcılığınızı ortaya koymaya özen gösteriniz. İstediğiniz tekniği ve malzemeyi  kullanarak sunumunuzu gerçekleştiriniz.
  3.  
  4.  
  5.  
  6.  
  7.  
  8.  
  9.  
  10.  
  11. Projenizi yapma aşamalarını belli aralıklarla öğretmeninize gösteriniz.
  12. Projenizi yapma aşamalarını içeren bir rapor hazırlayınız.
  13. Çalışmanız için aileniz, kitaplar, dergi, televizyon, internet vb. gibi kaynaklardan yararlanabilirsiniz. Çalışmanızı yaparken yararlandığınız kaynakçaları belirtin.
  14. Projede  kurşun kalem, çizgili kağıt kullanmayınız.
  15. Projenizi temiz ve özenli hazırlayınız.
  16.  
  17.  
  18.  
  19.  
  20.  
  21.  
  22.  
  23.  
  24.  
  25.  
  26.  
  27. Projeniz hakkında ilgi bir  çekici  bir sunum hazırlayınız.
  28. Projenizi verilen sürede tamamlayınız. Öğretmeninize teslim ediniz. Sınıfta sunum tarihini öğretmeninizle  belirleyiniz.

 

 

 

 

 

 

Öğrencinin Adı Soyadı:                                                      

Sınıfı : 6/                       Nu. :

 

PROJE DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

 

 

PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ

PROJENİN DÜZEYLERİ

Çok iyi 5

İyi

4

Orta

3

Gelişti-rilmeli 2

Yetersiz

1

Projenin amacını belirleme

 

 

 

 

 

 

Projeye uygun çalışma planı yapma

 

 

 

 

 

 

İhtiyaçları belirleme

 

 

 

 

 

 

Bilgi teknolojilerini kullanma

 

 

 

 

 

Farklı kaynaklardan bilgi toplama

 

 

 

 

 

 

Projeyi plana göre gerçekleştirme

 

 

 

 

 

 

PROJENİN İÇERİĞİ

Türkçeyi  doğru ve etkili kullanma

 

 

 

 

 

 

Bilgilerin doğruluğu

 

 

 

 

 

 

Toplanan bilgilerin analiz edilmesi

 

 

 

 

 

 

Elde edilen bilgilerden çıkarımda bulunma

 

 

 

 

 

Toplanan bilgileri düzenleme

 

 

 

 

 

 

Yazılı ve görsel unsurların birbirleriyle bağlantısını sağlama

 

 

 

 

 

Eleştirel düşünme becerisini gösterme

 

 

 

 

 

Yaratıcılık yeteneğini kullanma

 

 

 

 

 

 

SUNU YAPMA

Sorulara cevap verme

 

 

 

 

 

 

Konuyu dinleyicilerin ilgisini çekecek şekilde sunma

 

 

 

 

 

Sunuyu hedefe yönelik materyallerle destekleme

 

 

 

 

 

Sesini ve beden dilini kullanma

 

 

 

 

 

 

Verilen sürede sunuyu yapma

 

 

 

 

 

 

Sunum sırasında öz güvene sahip olma

 

 

 

 

 

TOPLAM

 

 

 

 

 

Öğretmenin yorumu ve önerileri:

  
1257 kez okundu

Etkinlik Takvimi
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam65
Toplam Ziyaret603232
SBS

Şiir kenti

TDK

EDEBİYAT

E OKUL

satranç

Haydi satranç oynayalım!

Türkçesi varken!

EĞİTİM SİTELERİ

 

Hava Durumu
Anlık
Yarın
31° 34° 16°
Saat